VALORANT 1.10 Yama Notları [TÜRKÇE]

Bu dev güncelleme ile 2. kısmın sona erdiğini ve yepyeni 3. kısmın başladığını öncelikle bildirmeliyiz. Detaylı olarak inceleyeceğimiz konu başlıklarını şu şekilde sıralayabiliriz. Yeni harita Icebox, Rekabetçi güncellemeleri, Mod güncellemeleri ve geliştirilen yeni savaş bileti.

HARİTA GÜNCELLEMELERİ

ICEBOX

Yeni harita icebox'ın Spike bölgeleri, arkasına saklanacak birçok siperden ve dikey yapılardan oluşan karmaşık çatışma alanlarından oluşuyor. Haritadaki çatışmalarda, keskin nişan alma ve oyuna adapte olabilme becerileri önemli bir rol oynuyor. Ayrıca, haritada bulunan ve bir yerden başka bir yere hızla gitmeyi sağlayan çelik halatlar hızlı şekilde aksiyona atılma hissini pekiştiriyor ve haritaya dikey anlamda hareketlilik katıyor.

Icebox'ı planlanandan daha önce oyuna eklediğimiz için en azından iki hafta sürecek bir "beta" sürecinde kalacak. Bu esnada harita derecesiz, Spike'a Hücum ve Ölüm Kalım Savaşı modlarında oynanabilecek. Haritanın performansını iyileştirmeye devam edeceğiz ve oluşabilecek hataları da düzelteceğiz. Eğer her şey yolunda giderse Icebox 27 Ekim'de rekabetçi oyunlarda da kullanıma açılacak.
  • Yamanın ilk başlarında, derecesiz oynayan oyuncular Icebox'la daha sık karşılaşacak.
  • Yükseltici Halatlar / Çelik Halatlar
    • Ani dönüşleri önlemek için hızlanma düzenledi (bu bir önceki yamada eklenmişti ancak çelik halatlarla ilgili sorular sormamanız için yama notlarında yer almıyordu).
    • Oyuncunun yükseltici halat üzerinde isabet alması durumunda vurulma etkisi eklenecek.
    • Bu değişiklikler yükseltici halatları ve çelik halatları kullanan oyuncuları çatışma esnasında daha az sıyrılgan hale getirmek için yapıldı.
Harita hakkında daha detaylı bilgi için tıklayınız.

REKABET GÜNCELLEMELERİ

Rekabetçi 2. Kısım, 1.10 Yaması'yla 3. Kısım başladığında sonra erecek. Yani 2. Kısım'daki Kısım Kademeniz kaydedilecek ve 3. Kısım için yerleştirme karşılaşmalarına başlayacaksınız. 3. Kısım'daki yeni içerikler ve değişiklikler bakalım gidişatınızı nasıl etkileyecek.

Dereceli oyuncuları 2. Kısım için Kısım Kademesi Rozeti alacak ve 3. Kısım rozeti için çalışmalara başlayacak. Oyuncuların Kısım Kademesi, en iyi dokuzuncu zaferlerinden oluşur. Bunun yanı sıra oyuncular ulaştıkları en yüksek beceri kademesini görmek için rozetlerinin üstüne de bakabilir. Rozet sadece dereceli oyunlardaki başarıları yansıtır ve rekabetçi oyun lobisinde, harita yükleme ekranında, oyun içi çatışma raporunda ve oyun sonu MVP ödülünde oyuncu kartının üzerinde gösterilir.
  • Artık oynamayı tercih ettiğiniz sunucuyu seçebilecek ve böylece oynamak istediğiniz sunucuda eşleşme ihtimalini arttırabileceksiniz.
  • Grup içi beceri kademesi farkı en fazla 3 aşama olacak şekilde sınırlandırılacak (eskiden 6 aşamaydı).
    • Ayrıca takımlar arasındaki beceri farkını azaltmak için rekabetçi eşleştirme sistemini de sıkılaştırdık.
  • Ölümsüzlük ve üzerinde sadece galibiyetler, mağlubiyetler ve kaç turun kazanıldığı/kaybedildiği göz önüne alınacak; fakat bireysel performanslar hesaplamalara doğrudan dahil edilmeyecek.
    • 3. Kısım'da test edip aldığımız sonuçları takip ederek gerekirse bu değişiklikleri tüm kademelere uygulayacağız.

MOD GÜNCELLEMELERİ

Ölüm Kalım Savaşı
  • Oyuncu sayısı arttı: 10 >>> 14 oyuncu
  • Dirilme algoritması oyuncuları daha güvenli noktalarda diriltecek şekilde güncellendi.
    • Arka planda çalışan bazı teknolojik şeyleri düzelttiğimize göre artık 128 tick oranına sahip sunuculardan feragat etmeden 14 oyunculu karşılaşmaları destekleyebiliyoruz. 10 oyuncu varken bir çatışmaya girebilmek için 10, hatta 15 saniye boyunca koşmanız gerekebiliyordu. Bu da oyun akışını olumsuz etkiliyordu. Bazen rakiplerin çok yakınında diriliyordunuz. Bu, düşük oyuncu sayısı nedeniyle dirilme yoğunluğunu yapay olarak arttırmamız gerektiği için oluyordu. Artık oyuncu sayısı arttığı için daha güvenli ve istikrarlı olacak şekilde dirilme algoritmamızı yeniden düzenledik.
    Periyodik konum dalgası kaldırıldı. Artık yalnızca dirildikten sonra bir dalga yayılacak.

  • Haritada 14 oyuncu olduğuna göre konum dalgası tamamen gereksiz hale gelmiş gibi duruyor. Etrafta olup biteni anlayıp hazırlıksız yakalanmadan hızlıca çatışmaya girebilmeleri için, oyuncular dirildiğinde tek bir dalga yayılmaya devam edecek.
  • Karşılaşma süresi arttırıldı. 40 skora ulaşıldığında (eskiden 30'du) veya 9 dakikasonra (eskiden 6'ydı) karşılaşma sona eriyor.
  • Birini Katledince Otomatik Silah Doldurma: Oyuncular birini katlettiğinde ellerindeki silah otomatik olarak tamamen dolar (Ares ve Odin'de 30 mermi dolar).
  • XP artışı 500 XP'den 900 XP'ye çıkarıldı.
  • 1.10 DİĞER GÜNCELLEMELERİ
    • Mini harita performansı iyileştirildi.
    • İstenen silahlar artık dükkâna geri satılabiliyor. Bunu yapınca silahın bedeli satın alan oyuncuya iade ediliyor.
    • Oyuncular artık arkadaşlarına not ekleyebiliyor ve bunları görebiliyor. League of Legends'daki notlar VALORANT'ta da aynı şekilde görünecek. Oyuncular bu notları VALORANT üzerinden düzenleyebilecek.
    • Sosyal panel, panelle etkileşime girerken artık kısa süreliğine duraklayacak.
    • Poligon'da yerleştirme/imha etme modülünde oyuncuların yetenek almasını engelleyen hata giderildi.
    • Poligon'daki yerleştirme/imha etme modülünde satın alma evresi anonsu sırasında yanlış metnin gösterilmesi gibi çeşitli arayüz hataları giderildi. Ayrıca imha etme göstergesinin ortasına bir çizgi eklendi.
    • Mesaj gönderdikten sonra diğer oyuncuların mesajlarının sohbetten zorla filtrelenmesine sebep olan hata giderildi.
    • Oyun içinde metin kutusunun kaybolmamasına sebep olan hata giderildi.

    Yeni yamalarda görüşmek üzere, Valorant Türk Blog Ekibi.

    Yorum Gönder

    0 Yorumlar