Cephane


Valorant oyununda altı adet silah kategorisi bulunuyor. Bu kategoriler ise “Silahlar, Hafif Makineliler, Pompalı Tüfekler, Tüfekler, Keskin Nişancı Tüfekleri, Ağırlar” olarak sıralanmaktadır. Silahlar kategorisindeki tabancalar ikincil silah olarak kullanırken diğerleri birincil silah olarak kullanılıyor. Yani envanterinizde bulundurabileceğiniz maksimum iki silah varken bir tanesi tabanca, diğeri de tüfek veya makineli olabilir.

Valorant Silah Ücretleri

  • Classic – Bedava
  • Shorty – 200 Kredi
  • Frenzy – 400 Kredi
  • Ghost – 500 Kredi
  • Sheriff – 800 Kredi
  • Stinger – 1,000 Kredi
  • Spectre – 1,600 Kredi
  • Bucky – 900 Kredi
  • Judge – 1,500 Kredi
  • Ares – 1,700 Kredi
  • Odin – 3,200 Kredi
  • Bulldog – 2,100 Kredi
  • Guardian – 2,500 Kredi
  • Phantom – 2,900 Kredi
  • Vandal – 2,900 Kredi
  • Marshal – 1,100 Kredi
  • Operator – 4,500 Kredi
BEYLİK SİLAHLARI
Classic: Her iki takımında default olarak elinde bulunan tekli pistol. Birincil atış seçeneğiyle normal bir şekilde ateş eden silah, ikincil atışı kullandığınızda üçlü olarak ateş ediyor.

Shorty: En kısa tabiriyle pistol-shotgun. İçerisinde 2 mermi bulunan Shorty, yakın mesafeden etkili olabiliyor. Rakiplerinizin dibinden çıkıp onları öldürmek istiyorsanız kullanılabilir. Fakat 1 mermisini dahi kaçırdığınızda öldünüz demektir.

Frenzy: Otomatik tabanca. Seri atışıyla zaman zaman tercih edilen Frenzy, seri atışıyla yakın mesafeden oldukça etkili. Uzun mesafede hem hasar olarak düşüyor hem de kontrolü çok zorlaşıyor.

Ghost: CS:GO oyuncularının yakından tanıdığı USP-S. Kalkansız rakibe HS attığınızda tek mermiyle öldüren Ghost, rahat kontrol edilmesi, yüksek hasarı ve susturucusuyla birlikte tercih edilebilir. Özellikle aiminize güveniyorsanız ilk rountta kullanılabilir.

Sheriff: Oyundaki en pahalı Pistol olan Sheriff, aynı zamanda kullanması en zor tekli tabancalardan biri. Yüksek risk yüksek kazanç mantalitesini benimseyenler için bolca tercih edilen silah, rakibinin kalkanlı olup olmamasına bakmaksızın, kafadan vuruşa tek atıyor. Silahın atış hızının düşük olması nedeniyle, atışınızı kaçırdığınız takdirde dezavantajlı duruma düşüyorsunuz.

HAFİF MAKİNELİLER
Stinger: Stinger, çok kısa sürede çok fazla mermi atmasıyla ön plana çıkıyor. Fakat sprey kontrolü üçüncü mermiden sonra çok zorlaşıyor. Uzun mesafeden ise hem kontrolü imkansız hale geliyor hem de hasarı çok düşük oluyor. Stinger, scope’u ile birlikte kullanıldığında ise “Burst” moduna geçiyor ve 4’er 4’er atış yapmaya başlıyor. Kısa mesafede scope’suz, uzun mesafede ise scopu’lu bir şekilde kullanılabilir.

Spectre: Oyundaki bir diğer SMG olan Spectre,  Stinger’a göre daha yavaş fakat daha kontrol edilebilir. Aynı zamanda daha fazla hasar vuruyor. Sprey kontrolü daha kolay olan Spectre, uzun mesafe için biraz daha ön plana çıkabiliyor. Fakat unutmayalım ki silahların hasarları mesafenin uzaklığına göre değişiklik gösteriyor. O yüzden uzun mesafede SMG kullanmak avantajlı değil.  Scope özelliği ile birlikte biraz daha yavaşlayan Spectre, daha kontrol edilebilir bir silah haline geliyor.

POMPALI TÜFEKLER
Bucky: Oyunlarda alışık olduğumuz klasik pompalı, VALORANT’ta Bucky ismiyle karşımıza çıkıyor. İki farklı atış seçeneği bulunan Bucky’de, birincil atışta mermiler dağınık giderken ikincil atışta toplu bir şekilde aim aldığınız noktaya gidiyor.

Judge: Otomatik pompalı. Bucky’e göre çok daha hızlı olan Judge, Bucky’nin aksine tek bir atış seçeneği sunuyor. Yere eğilerek ateş ettiğinizde ise daha isabetli bir şekilde silahı kullanabiliyorsunuz.

TÜFEKLER
Bulldog: Oyundaki en ucuz tüfek. Atış hızı yavaş, hasarı çok yüksek değil. Scope açıldığında ise “burst” moduna geçiyor ve üçlü üçlü ateş ediyor.

Guardian: Diğer tüfeklerden farklı olarak Guardian’da taramak mümkün değil. PUBG’deki Mini-14 silahına benzetebiliriz. Mermilerin tek tek sıkılması gerekiyor, eğer spam yapılırsa mermilerin gittiği yerler saçma bir hal alıyor. Eğer rakibinizin kafasına denk getirirseniz, tek vuruşta rakibi öldürüyor. Düzenleme: 1.03 yaması ile birlikte 2700 olan satın alma bedeli 2500 olarak değiştirilmiştir.

Phantom: Oyundaki iki ana tüfekten birincisi. Bir silaha benzetmek gerekirse M4A1-S diyebiliriz. Diğer ana tüfek olan Vandal’a göre çok daha seri ve kontrolü daha kolay. Fakat hasarı mesafe arttıkça düşüyor ve kafaya tek mermi atmıyor.

Vandal: Ana tüfeklerin ikincisi. Mesafe fark etmeksizin kafaya tek atıyor. Kontrolü çok daha zor ve Phantom’a göre daha yavaş. Fakat hasarı en yüksek tüfek konumunda. Scope’lu kullanıldığında atış hızı düşüyor ve kontrolü biraz daha kolaylaşıyor.

KESKİN NİŞANCI TÜFEKLERİ
Marshal: Scout adıyla bilinen nişancı tüfeğinin oyundaki hali. Diğer oyunlardaki en büyük fark ise Marshal kullanırken crosshair’iniz kaybolmuyor. Yani scope açmadan da bu silahı kullanabilirsiniz. Alışılagelmişin dışında seri bir şekilde ateş edebiliyor. Kafaya vurduğunuzda her türlü tek atıyor. Eğer rakibiniz kalkansızsa, vücuda vurduğunuz bir mermi de rakibinizi öldürüyor.

Operator: Oyunumuzun AWP’si işte bu. Çift scope’a sahip Operator, mesafe tanımaksızın, rakibinizin gövdesine ve kafasına vurduğunuz takdirde rakibiniz ölüyor. Eğer ayağa isabet ettiyse ve karşınızdakinin büyük kalkanı yoksa yine öldürüyor.Düzenleme: 1.09 yaması ile birlikte 4500 olan satın alma bedeli 5000 olarak değiştirilmiştir.

AĞIRLAR
Ares: Oyundaki ağır makineli silahların birincisi. Çok seri ateş ediyor fakat taşıması çok ağır. 50 mermilik şarjörüyle uzun süre çatışmada kalabiliyor ama tahmin edileceği üzere kontrolü çok zor.

Odin: 100 mermilik şarjörüyle kontrolü neredeyse imkansıza yakın. Eğildiğinizde daha kontrol edilebilir.

Zırhlar

Hafif Kalkanlar: 25 zırh değerinde ekstra can sağlar.

Ağır Kalkanlar: 50 zırh değerinde ekstra can sağlar.